Overslaan naar inhoud

Diensten

Profit Partners: meer dan enkel boekhouding

Ontdek onze voornaamste diensten:


Bedrijfsadvies

 Advies op maat


In elke onderneming komt het erop aan om telkens weer de juiste beslissing te nemen. Hierbij is een boekhouding die een waar en getrouw beeld geeft van uw onderneming daarbij van doorslaggevend belang

Wij begeleiden u graag bij:

  • overnames of opstart van uw activtiteit
  • opmaak financieel plan
  • advies omtrent waarderingen
  • haalbaarheidsstudies en investeringsanalyses
  • kredietaanvragen

Fiscaliteit

 Professionele begeleiding


Elke ondernemer is er zich van bewust dat een niet te onderschatten deel van de gerealiseerde winst doorstroomt naar belastingen. Het vermijden van een al te hoge fiscale druk is niet minder dan noodzakelijk om uw ondernemersdoelen te realiseren.  

Wij staan in voor:

  • aangifte vennootschapsbelasting, personenbelasting, rechtspersonenbelasting, belasting niet-inwoners
  • BTW-aangiftes, intra-communautaire opgaven, jaarlijkse klantenlisting
  • afhandeling van fiscale controles
  • fiscale planning op basis van tussentijdse rapportering en prognoses



Boekhouding

Boekhouding voor ondernemers


Het voeren van een boekhouding is meer dan een wettelijke verplichting. Ze is de basis voor strategische beleidsbeslissingen en onderhandelingen.  Wij kunnen zorgen voor de volledige boekhoudkundige verwerking van uw dossier of u kan dit zelf verzorgen en enkel bepaalde deelaspecten door ons laten uitvoeren.

Onze boekhoudkundige dienstverlening omvat onder andere:

  • de periodieke verwerking van alle boekhoudkundige documenten
  • opmaak van de jaarrekening en neerlegging bij de Nationale Bank van België
  • opmaak tussentijdse balans en resultatenrekening


Startersbegeleiding

Opstart eenmanszaken en vennootschappen 


Een eigen zaak starten kan enorm ingewikkeld zijn: daarom kijken wij graag samen met u na wat de mogelijkheden zijn en of deze financieel en economisch haalbaar zijn. We zorgen onder andere voor de volgende zaken:

  • advies bij keuze eenmanszaak/vennootschap
  • opmaak financieel plan
  • eventueel contact notaris
  • opstartformaliteiten: aanvraag KBO, BTW-registratie, UBO-register...

Juridische bijstand

Opmaken van verschillende documenten en contracten

Uiteraard zijn wij geen volwaardige juridisch kantoor maar dankzij onze achtergrond kunnen wij u wel helpen bij:

  • het oprichten van vennootschappen en verenigingen
  • wijziging van de statuten / ondersteuning bij verslaggeving van en aan de algemene vergadering
  • ontbinding en vereffening van vennootschappen
  • vennootschapsrechtelijk advies
  • opmaken van diverse overeenkomsten

Loonadministratie bedrijfsleider

Opstellen loonbrieven en berekenen loonoptimalisaties 

Indien u er liever geen sociaal secretariaat bij haalt kunnen wij ook instaan voor de loonadministratie (enkel van bedrijfsleiders, niet van personeel). Uiteraard bespreken we samen hoe we een optimaal loonpakket kunnen samenstellen.